eg37.blogg.se

2015-05-04
14:21:17

Är en hyreshöjning på nära 75% skäligt?
Jag hade tänkt att skriva något trevligt och uppmuntrande men så påminns jag om orättvisorna som råder i vår kommun.
Det har kommit till min kännedom att vi har fått en hyreshöjning på nära 75%, lokalbokningen skyller på politikerna och jag som är politiker i den nämnd som behandlar dylika frågor står som ett stort frågetecken kring detta, jag kan verkligen inte erinra mig om att jag varit med och fattat ett sådant ödesdigert beslut. Ett beslut som kommer döda föreningslivet i vår kommun, inte en ända förening kommer kunna ha råd att arrangera tävlingar framöver om detta stämmer vill säga. 
Det kan ju vara så att lokalbokningen har missuppfattat något och blandat ihop saker, det är ju inte första gången de gör det då. Är ju även mycket enklare att skylla ifrån sina brister på politiker för att själv behöva svara för egenhändigt tagna beslut som troligtvis saknar förankring....host, harkel, host snippmålningen, harkel,host.
Sistnämnda har inget med lokalbokningen att göra, är bara en referent till när tjänstemän skyller på politiken.
 
Nog om detta
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: