eg37.blogg.se

2015-10-14
14:31:51

Budget! Mjorrååå, som morran brukar säga
Fifan vilken samling inkompetenta imbeciller som slänger sig med flerstaviga ord bara för att verka intelligenta och viktiga.
Under mitt år i Lappland fick jag lära mig en viktig sak, har du inget att säga då är du tyst. Något samtliga talare eller iallafall de flesta borde ta efter. Var nog högst 3 som var bra och tillförde något och så här snart 12 timmar efter sammanträdets slut så kan jag närmast likna denna fars till Dorsins sketch inför valet, den där han spelar samtliga partiledare och även debattledare, lite så var det igår kväll, eller, nej....mycket så var det.
Vanligaste inledningen hos talare var " jag skall fatta mig kort" jaha, det var ju trevligt, för om dessa anföranden var korta så vill jag inte uppleva deras långa anföranden. Alla var rörande överens om att "varje skattekrona ska värnas", ja men sitt ner och håll käften då. Nu har ni käbblat och svamlat och ordbajsat så till den mildda grad att det övergick till heldagsarvode, hur fan värnade ni om varje skattekrona där?
Självklart ska man få säga sin mening under sammanträdet, men personligen tycker jag att det man säger bör ha någon substans och inte bara en upprepning av vad de senaste 5 ledamöterna sagt i sina anföranden....ja du slängde om ordföljden lite, ja lite, typ bytte plats på två ord.
Fifan säger jag, skärp till er och lär er att tala i mikrofon, lär er även att ni ska tillföra något.
 
Finns mycket jag undrar över efter gårdagen men jag tror jag tar det i ett mer privat sammanhang.
 
Slutligen vill jag bara passa på att tacka Janne Bonnier för att han lyckades dra upp oppositionens näsa över ytan i dyngpölen de lagt sig i, hade inte Janne klivit upp så hade alliansens samtliga deltagare framstått som sämre än nybörjare, så illa var det. SD fortsätter att argumentera iklädda sin jättestora offerskjorta, är det inte dags att faktiskt ta ansvar nu?
 
https://www.youtube.com/watch?v=goK3dYhrOvQ
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: