eg37.blogg.se

2013-03-01
08:38:36

Ledsen, upprörd och allmänt förbannad
Fick igår veta att det försiggår mobbning på min sons skola, att två pojkar gett sig på min son, retat honom, hållit fast och sparkat honom, enligt skolan finns ingen mobbning. Allt är jättebra, eller är det verkligen det? Men har man en rektor som vad det verkar mer intresserar sig för att räkna ner till sin pension så blir det nog så.
Det har lovats sakeer som aldrig efterlevs, lärare som kan uttrycka vid samtal om mobbning att ; "ditt barn är så stark, de andra är nog bara rädda"! Men va fan, allvarligt? Bara för att ett barn är trygg i sig själv och har en stark personlighet ska då inte det barnet få hjälp av de vuxna på skolan vid orättvis behandling?
Jag samtalade hur som helst med föräldrarna till de 2 barn som, per defenition misshandlat min son, igår kväll och jag hoppas att det hjälpte och att vi slipper sådant i framtiden.
 
 
 

Kommentar:
#1: hulken

Det låter ju inge vidare :/
Om dem inte ger sig får du ju ta saken i egna händer
;)

2013-03-01 @ 09:57:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: