eg37.blogg.se

2013-11-14
14:49:30

Tungt hänger molnen
En sval bris, nästan isande, skär genom mitt sargade skinn. Mina skor är blöta och ryggen känns trött, vart ska min kropp färdas i detta mörker
Sökandes efter tröst, 
En glimma ljus i fjärran tänder ett hopp
som sedan flammar bort
Var är min agenda, min plan
Vem är jag, att döma 
mörkret faller över en plågad själ, ett mörker som tynger och trasar......
Plötligt frn ingenstans hörs en röst, en fager men skör röst, locka på....
....mig
En varm känsla börjar infinna sig med ett ljus
Hoppets stjärna börjar så sakteliga vakna, sänder sina ljusa tentakler på mig... Vad? Hur...
En kvinna tittar mig djupt i mina ögon med varm blick, lägger sin hand på min kind
Jag är stum! Nästan generad.
............
 
Jag älskar dig Linn, min underbara fru!
 
 
                                               ****VILL DU SÅ KAN DU****

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: