eg37.blogg.se

2013-10-29
11:34:33

Det var en gång
Då jag kände en oerhörd lust och insperation att skriva vackra texter med fina ord, ord som nu försvunnit sin väg en väg som jag ej ser eller känner.....vad göra?
Kom tillbaka kära prosa, utan dig kan jag ej göra underbara skrifter.
 
 
 
Jag får helt sonika ge mig på en annan typ av text, en historia som berättades i unga år. Jag minns den ej i sin helhet men början minns jag, så mina vänner om nin minns fortsättningen skicka den mer än gärna till mig så vi kan spara den till eftervärlden.
Här kommer den:
En sälsamm historia!
Det var när jag låg i min bottenlösa säng utan sidor och läste telefonkatlogen utan sidor och pärm, som jag hörde ljudlösa steg komma upp för trappan, in genom dörren kom en huvudlös man utan kropp
Jag blev så rädd......
 
Ja, det är så här långt jag minns den, jag vet att det är något om sita hopp och gomsegel som jag seglar hem med men jag minns inte ordningen och det emellan, sammanhanget etc.
Hjälp mig så kan vi tillsamans skapa ett epos här.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: