eg37.blogg.se

2013-10-23
08:15:39

Morgon betraktelser
Sitter framför tangentbordet igen, ögonen känns tunga och faller i koma. Allt blir dimmigt, jag drömmer mig bort, bort till fjärran plats som jag ej vet var den är. Det är varmt, en strand......PANG något föll i golvet, jag vaknar till med ett ryck. Varför? Nu kommer jag ju inte hitta tillbaka till min dröm.
Utanför fönstret hänger dimman tät, löven faller bruna och gula till marken, träden ser ledsna ut. En man flanerar nonchalant förbi på gatan på andra sidan ån, änderna simmar förnöjt i ån, äter lite, tjattrar och skrattar för att sedan paddla vidare.
Flaggan på gatan utanför vajjar försiktigt i den falnande vinden. Bilar rusar förbi, nästan aggresivt bryter de av lugnet som råder. På en takås sitter ett gäng kajor, det ser ut som de har ett morgonmöte där de planerar och fördelar dagens arbete. 
Plötsligt utan förvarning har vinden tilltagit, Flaggan som jag ser utanför mitt fönster slits brutalt fram och tillbaka i den bryska vinden.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: