eg37.blogg.se

2014-04-23
13:50:52

Betraktelser
 
 
I år får vi många blommor i vår magnolia! Trevligt som tusan.
Funderar på att plantera någon typ av prydnads-körsbär och kanske blodlönn eller någon annan växt med röda löv, ginkgo är också en växt jag funderar på att plantera i min trädgård. 
 
 
En helt annan tanke upptog mitt intresse, plötsligt och abrupt drogs jag ur mina resonemang om växter och dess underbara värld.
Helt utan förvarning sitter jag nu här och författar banala texter för hugade läsare som intresserar sig för mina ord.
Vadan denna frågeställnig, vadan detta kval? 
Vem stör min tanke med en massa rappakalja? Varför tynar den ursprungliga tanken?
Jag funderar, klurar och tänker slutligen efter en tanke som förnimmats i ett tidigare skede, ett grumligt fragment står att minnas, är detta fragment förvanskat av förskönande tankeställning av nostalgisk art?
Drömmer jag vilseledande spår över dessa spillror till minnen, minnen från en svunnen tid.
Dessa tankar tenderar distrahera mig på ett förvirrande sätt, så till den milda grad att jag slutligen går vilse bland mina tankebanor och allt bara blir till siluetter som inte går att särskilja. 
Vad kan då göras, VAD?
.......
En stor kopp kaffe, lägga ner och börja om.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: