eg37.blogg.se

2014-08-20
11:37:08

NÅGON ANNAN BETALAR eller 365 sätt att slösa med dina skattepengar
Sitter på min kammare och funderar över gårdagens eskapader...Det är ta mig tusan inte klokt hur det är ute i kommun, landsting och riksdag. Det slösas hejdlöst med skattemedel, ofta pga okunskap men inte sällan är orsaken ignorans och brist på respekt.
Jag var igår med min fru och såg dokumentären Någon annan betalar en film som är baserad på boken 365 sätt att slösa med dina skattepengar av Martin Borgs.
En finurlig man, trevlig är han också! Jag fick en inblick i vad vi nog alla vet om att det förekommer och jag tror att parti-färg har ingen som helst betydelse i detta, de är alla lika goda kolsupare när det kommer till att göra huvudlösa "investeringar". Jag rekomenderar alla och envar att gå och se denna film, isynnerhet politiker och tjänstemän inom offentligsektor.
 
Om vi alla blir upplysta kanske vi kan nå fram till en nation med riktigt bra ekonomi, där slöseriet minimers till vad som nu kan vara rimligt, om varende skattekrona blir en väl genomtänkt och välbehövlig investering så kommer det in te räknas in som slöseri.
 
Gå bara och se den, snälla gör det bara. eller läs åtminstone boken. Varken filmen eller boken har partipolitisk agenda, Borgs har inte på någotvis färgat detta, den är partipolitisk oberoende.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: