eg37.blogg.se

2014-08-12
10:39:01

Valtider, funderingar, väljer tiden
Läste idag på Facebook, en intressant sak, ett möte som en vän till mig bjöd in till! Hans son har hört endel om politik i skolan, om de olika partiernas ståndpunkter, en fråga etsades sig således fast i hans huvud: - Varför tycker SD att jag ej har existensberättigande i Sverige, detta land där jag är född och älskar högaktningsfullt? En idé börjar gro i vår lilla vän, - varför inte ta och bjuda in Jimmy Åkesson till ett möte, där jag bjuder på saft och bullar och kan delge mina frågor till honom!? Sagt och gjort, nu har min vän skickat en fråga till SD's kansli om ett sådant möte går att genomföra då Jimmy är här i Nyköping på torsdag.
 
Jag hoppas verkligen att Andreas och hans son Teo får till detta saft och bull-möte, hjälp till att sprida detta så att det blir i det närmaste en omöjlighet att ignorera för Jimmy och SD.
 
Från det ena till det andra!
Nu börjar valkampanjerna komma igång och med de smutskastning, ni har inte gjort....de gojorde...
Ja ni vet, sandlådenivån. Den äckligaste sidan hos politeker lyfts fram, jag hoppas verkligen att denna kampanj kan hållas på en bra nivå, med en god ton och ett gott språk.
Jag tycker att var och en kan belysa sina egna goda egenskaper, så behöver vi inte se till det negativa så mycket. Det kan ju räcka med att vi vet om att det finns och att vi arbetar för att göra världen lite bättre.
Jag har nu suttit i kultur och fritidsnämnden i nära nog ett mandat, jag är ersättare, tycker det har vart fantastiskt rolig tid och lärorik. Till det stundande valet finns jag med på Socialdemokraternas lista till kommunvalet i Nyköping, ni finner mig på plats 33 och det skulle vara jättekul om jag fick många kryss, för då kan jag bli ordinarie i kommunfullmäktige och kan då även göra din röst hörd på dessa sammanträden.
Jag brinner för föreningslivet, sitter med i styrelsen i Team Escalate MMA som sekreterare. Jag har 3 barn med olika intressen, intressen som jag försöker dela så gott jag kan. Jag tycker väldigt mycket om musik och film också. Jag anser mig själv vara rätt bra på att skriva. 
Med detta sagt hoppas jag att just du kan ge mig ditt förtroende att representera dig under de kommande 4 åren.
 
// Erik
 
 
 
                                                      Kryssa #33 Erik Gahnertz
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: