eg37.blogg.se

2014-02-17
08:05:58

En ny gryning
Sakta bryts mörkret som råder, i rummet där jag sover, sakta börjar kroppen vakna till liv
ögonlocken kämpar för att inte störas av ljuset
Plötsligt och utan förvarning; klockradion skränar, det skär genom min kropp, jag måste....
snooza
Efter att jag upprepat proceduren ett antal gånger kännde jag mig således redo att möta dagen, eller
Blir sittande på sängkanten likt en Kalle Anka på husvagnsemester, gnuggar sömnen ur ögonen, flera gånger innan jag ramlar ner i sängen igen.
 
Med ett ryck bestämmer jag över min kropp och mitt öde...släpar mig upp, gör min toalett och känner mig marginellt piggare. Slår tanken ur huvudet att det skulle vara skönt och sova en stund till.
Vad kan en dad som denna bjuda?
Vad? 
Jag tar en kopp rivet, känner den underbara doften från denna ljuvliga bruna, varma dryck. Blåser lite i min kopp, sörplar i mig de första dropparna, jag känner värme. Är det kärlek?
Nej, det är nybryggt kaffe!
Tar en sipp till, kroppen börjar nu på allvar vakna, känner igen drycken så som livselixir. Sipp efter sipp gör kroppen än piggare.
 
 
Med dessa rader kan jag inte annat än säga: God morgon vänner!
 
 
                                                   ****VILL DU SÅ KAN DU****
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: