eg37.blogg.se

2014-07-03
10:33:06

Nostalgi tripp och våfflor på Västra Femöre
Tjoho därute
Igår efermiddag var jag med min fru och söner till Skärgårdsvåfflan på Västar femöre i Oxelösund, bra fika, trevlig personal och en omgivning som väckte många minnen till liv. Under sommarloven på 80-talet gick jag på sommarkollo där, oj oj vad mycket bus och skoj vi hade där, vi hann med rätt många hyss också. 
Inget var omöjligt de där sommrarna, vi kunde göra konstiga saker så som att fiska, snickra eller bara plocka blåbär under en liten skogspromenad. 
Det förekom även en del tävlingar under dessa vistelser, de kallades olympiaden och det var alla möjliga konstiga grenar, tex hoppa säck, skala fram det längsta potatisskalet men även naturorienterande frågesport och tipspromenader. Lagen delades in efter bord som vi satt vid när vi åt, ledarna hade då fördelat deltagarna över alla åldrar så lagen blev så jämna som möjligt.
 
Igår kunde jag då visa min familj ett av mina barndomsminnen, jag visade de runt på området, vart vi fiskade, hur badet såg ut, jag kunde även visa vart "Spanien" ligger där. Spanien var/är en klippa en bit från stranden där vi kunde få lov att sitta och sola, var alltid varmt och lä där.
Ja fi fan, det var härliga tider!
 
 
På kvällen genomförde jag ett riktigt grymt fyspass under ledning av en väldigt bra coach, Malin som manade på så där lagom på gänsen. Efter det blev det lite rull och....ja det var nog lite mer än vad jag klarade av, blev som en trasa och orkade knappt röra mig.
Ikväll kör jag igen, nu under ledning av Ulf och sedan pyjamasbrottning med Sensei-Jöken.
 
Svett är bara lathet som lämnar kroppen
 
Vote #33 Erik Gahnertz

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: