eg37.blogg.se

2014-03-31
10:55:36

0331
En festlig söndag eller blev det åt helvete? En supporter har i goda vänners lag tänkt gå och se fotboll det är allsvensk premiär, humöret på topp men allt förändras på ett ett kort ögonblick. 
All glädje förbyts i förtvivlan, glädjen blir ilska en del blir säkert bara apatiska på gränsen till katatoniska. 
Jag läser om tragedin i Helsingborg och kan bara ställa frågan; Varför? Kan inte vara tillräckligt motivetat att offret hade "fel" halsduk, det får INTE vara så, det är så fruktansvärt, så onödigt.
Jag har själv aldrig vart på någon allsvensk forbolls-match och efter detta kommer jag inte vilja göra det heller. Jag är inte beredd att sätta mitt liv på spel för att se en tävling live, det är bara inte värt det.
 
Mina tankar sänder jag till offrets anhöriga.
 
 
Nu säger vi stop till sån't här, nu inte imorgon eller om en vecka utan nu på en gång.
 
        
 
 
                                                ****VILL DU SÅ KAN DU****
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: