eg37.blogg.se

2014-05-26
10:16:59

Dagen efter årets första val
Ja vad kan jag säga! Höger vindar drar över europa likt digerdöden gjorde under 1350-talet. Men i Sverige så är de inte lika långt fram, ännu.
Vi måste göra en nogrann granskning över vilken typ av politik, vilken typ av nation vi vill ha. Jag har hört politiker basunera ut hur himla bra Shengen är och hur förkastligt idiotiska SD är som vill strama åt nationsgränserna, då jag tog upp det med en socialdemokrat om att shengen är exakt samma som SD vill, fast större tyckte han att " så kan du inte säga", men vad fan ska jag säga då. Det är ju så!
 
Jag vet iallafall att jag vill ha en nation som tänker och verkar solidariskt, där vi tänker på våra medmänniskor.
 
Till det kommande valet i september finns jag med på listan till kommunfullmäktige, ni hittar mig på plats 33 och jag skulle bli jätteglad om ni satte ett kryss för mig. Vad vill jag med min politik?
Jag brinner för föreningslivet, mina barns idrotter och intressen, så det förefaller naturligt att fortsätta arbeta med dylika frågor även nästa mandat. Kultur och fritidsnämnden är där jag huserat under nuvarande mandat, har iofs inte kunnat ställa till med så himla mycket då jag är suppleant. 
Men efter nästa val har jag för avsikt att bli invald i denna nämnd så som ordinarie ledamot.
Så tycker du kultur och/eller idrott, kryssa för mig!
               
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: