eg37.blogg.se

2014-10-06
10:53:19

Amiralskeppet Mars
Tänkte jag skulle skriva några raden, men det blev visst svårt det.
Vad har hänt seddan senast?
Jag har vart i Götlaborg och filmat för en dramadokumentär om skeppet Mars vilken var världens största på sin tid med en besättning på 800 man, 100 kanoner, hon måste vart skräckinjagande med sitt revolutionerade sätt att föra krig.
Finns lite grann att läsa om detta fartyg och jag är övertygad att mer kommer att komma fram med tiden.
Finns inga bilder på henne ännu, hittade dock en skiss över hur hon kan ha sett ut. Jag tror nog att bilder kommer att komma upp likaså efter att forskningsteamet har gått igenom sina bildmaterial.
Filmen ifråga kommer att visas på National geographics och SVT om ca 1 år och det finns en överhängade risk att undertecknad kommer synas i bild vid flertalet tillfällen.
 
 
 
                                                     ****VILL DU SÅ KAN DU****
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: