eg37.blogg.se

2014-09-30
12:38:36

Det var en gång.........
Varenda bokstav räknas, varenda tecken har en innebörd en mening och en bettydelse
Orden ringlar sig uppför din gängliga kropp, du insuper varje bokstav, din hjärna ångar på för högvarv
Du börjar se bilder komma ur orden, ett landskap växer sig sakta fram till din helhetsbild av sammanhanget som delgetts dig.
Du är nu berättaren, jag är nu lyssnaren! Låtom oss höra dina snirkliga böjningar av fantastiska ord, navigera mig genom snår av svår grammatik tills jag slutligen hittar fram.
Kanske kan även jag berätta en ett kväde en dag, kanske kan jag dikta ihop ett kväde att sjunga för dig en dag
Var än orden gömmer sig skall jag finna de i denna skog av bokstäver och tecken, jag vill därför kommer jag lyckas.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: