eg37.blogg.se

2014-09-26
06:25:59

Med hopp om en ljusare gryning....................................kanske
Har nu arbetat ca 1 timme kl är 06.15! Jag känner mig inte pigg men en smula trött. Fredag, fredag det blir bio i kväll
Ska bli kul.
 
Var igår på föräldramöte på Långsätterskolan
De har nu kommit på att man måste arbeta aktivvt mot mobbing att det inte räcker att köpa in ett antimobbingprogram, är ju i och för sig bra, men allvarligt vafan är det för plattfötter i ledningen?
Jag har slitit och kämpat för det här i snart nära sju år, för att mina barn ska få ha en trygg vardag i skolan, ringt lärare och rektor samt föräldrar men det har ALLTID kommit en massa rättfärdiganden och i princip aldrig ursäkter.
Jag hoppas innerligt att detta nya grepp kommer fortgå så det inte bara rinner ut i sanden om ett par veckor.
Vi valde att inte låta vår yngsta gå på Långsätter just för att de är helt värdelösa med sitt arbete mot mobbing och oförmågan att bemöta oroliga föräldrars frågor och synpunkterm. Jag kommer ALDRIG rekomendera Långsätter till någon så länge nuvarande rektor arbetar kvar. 
Enda chansen till förbättring är att det kommer en ny rektor med ett bra driv och engagemang, en som vågar rensa ut "gamkärringarna" som är av åsikten att pojkar är pojkar. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: