eg37.blogg.se

2014-09-16
10:29:01

......Och såhär på tisdags förmiddagen fortsätter vi med lite politik och annat som känns .......
Trött och seg, lite less till och med! Konstigt klimat det råder i vårt land nu, ett media drev som ej lär sig, som fortsätter i gamla inkörda spår...börja behandla SD på lika sätt som andra partier behandlas, de stärks bara en mer av medias särbehandling. 
Tänkvärt är att det gamla Nazist-partiet gick från 2% 1928 till 30-nånting% 1932 och blev då det största partiet, det är lite lika utveckling vi ser idag med SD.
Nu slutar vi grina över hur dumma SD är som rönt sådana framgångar och börjar istället göra som Palme skulle sagt; Sörj inte, organisera er!
Det är en väldans massa spekulationer om hur Löfvén ska regera, att han svikit V. Handen på hjärtat, har han verkligen svikit V? Har S någonsin uttalat att de skulle gå till val MED V? 
Enligt min mening är svaret detsamma på båda frågorna; Nej!
Vad som är det mest troliga scenario är ett sammarbete med mittenpartierna, Mp är ju redan med, sedan är det bara en tidsfråga innan C och Fp tar sitt förnuft tillfånga och inser vad som är bäst för Sverige just nu.
 
Vad gäller min kommun så gick SD framåt även här, de fördubblade sina mandat men saknar det sista namnet. För egen del får jag förmodligen veta på torsdag hur många kryss jag fått.
Jag tror faktiskt inte att jag fått tillräckligt för att kunna klättar upp till att bli ordinarie ledamot.
 
Vidare stundar nomineringsmöten till våra nämnder, jag önskar fortsätta i Kultur och Fritidsnämnden men nu som ordinarie ledamot. 
 
 
                                                                 ****VILL DU SÅ KAN DU****
 
 
 
En liten ljusglimt är ju att F! inte kom in i riskdagen ej heller i Nyköpings KF.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: