eg37.blogg.se

2014-09-25
14:37:51

Skalden skriker; Inför mörkret och isiga vindar vi står.......
Men så sitter jag nu här och har tappat all form av insperation, gör hål i papper idag. Det är inte vidare roligt men någon måste göra det.
Idag ville jag verkligen skriva något djupt och hänförande, ett stycke som sätter spår och dröjer sig kvar men uppenbarligen har jag Murphy på besök, jag har huvudet full av idéer men så fort jag kommer in här och skall till och skriva är allt bortblåst!
 
Bortblåst är viljan, viljan till allt
Alttet är nu borta, borta är du
Min älskades röst finns ej längre den tynar i fjärran, minnet falnar
Glädjen likaså, livet är
Grått
Grå är min värld, en värld utan hopp, förtvivlan står vid min sida
Skriker i mitt öra, känner saliven stänker
blodet rinner ur mitt öra, jag vill
Inte se ej heller höra
Jag vill bara
leva
En dag, eller en minut
...en sista suck sedan
allt så tyst och slut
 
 
Hmm, njae jo det får duga så..fick lite skit ur systemet men jag kan betydligt bättre. Jag korrektur läser aldrig mina inlägg, har heller aldrig manus utan jag skriver det som kommer fram. Idag kom detta!
 
 
                                                       ****VILLD U SÅ KAN DU****
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: